25 jaar Wiesmann

25 jaar Wiesmann

2 1977

Afgelopen weekend werd bij de firma Wiesmann het feit gevierd dat ze 25 jaar bestaan tijdens hun jaarlijkse voorjaarsfeest. Wij van www.bmwblog.nl waren erbij. 

Maar niet alleen het 25 jarige bestaan werd gevierd, ook de doorzichtige productie bestaat 5 jaar en de presentatie van het nieuwste model. De Wiesmann GT MF4-CS. Deze kreeg zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève afgelopen maart. Hiermee worden ter ere van het 25 jarige jubileum 25 klanten gelukkig gemaakt met deze op pure sportiviteit gerichte auto. De Clubsport Versie van de Wiesmann GT MF4-S borduurt verder op de leidraad bij Wiesmann: een laag gewicht. Dus hogere prestaties door 20 kg minder.

IMG_1239

Het slechte nieuws vandaag is dat er geen productieversie van de Wiesmann GT Spyder komt. Het besluit van Wiesmann volgt laat, want de auto werd al in 2011 gepresenteerd als conceptmodel. Op dat moment zou Wiesmann de reacties van het publiek afwachten. Die reacties waren positief, maar toch resulteerde dat niet in genoeg kopers. “Er is geen belangstelling voor van onze kopers. Daarom hebben we besloten de auto niet te gaan bouwen”, aldus de woordvoerder van Wiesmann.

Gelukkig waren er genoeg andere dingen te zien op het terrein van de fabrikant met de gekko. tientallen Wiesmann’s van alle leeftijden in alle kleuren stonden om het gebouw heen. Er werden helikopter vluchten gemaakt waarbij de bijzondere vorm van het gebouw vanuit de lucht goed te zien was. Tientallen standjes met merchandise en zelfs een plek waar de kinderen werden bezig gehouden.

IMG_1264

Binnen op de galerij stonden alle huidige modellen van Wiesmann waaronder de hiervoor genoemde GT MF4-CS. Achterin stond de eerste Wiesmann die ooit gemaakt is. En ook van de generatie die daarna kwam, de eerste MF3, stond er. Toch heeft Wiesmann in al die jaren een eigen gezicht gehouden en zijn veel stijlelementen meer een evolutie dan een revolutie. In een hoekje stond een prototype van een carbon panoramadak voor de GT. Deze wordt in september dit jaar leverbaar als optie. Wat deze moet gaan kosten kon nog niet worden gemeld.

Vanuit de galerij kon een blik worden geworpen op de productieafdeling. Uiteraard werd er vandaag niet gewerkt maar het gaf wel een mooie indruk hoeveel handarbeid er in een Wiesmann zit. Werkelijk alles, behalve de motor en versnellingsbak (BMW), wordt hier met de zelf gemaakt. Ook viel ons op hoe netjes de fabriekshal was. Alles mooi georganiseerd.

IMG_1253

Kortom een leuk dagje weg. Het siert Wiesmann dat ze, ondanks de exclusiviteit van hun producten, dit soort dagen organiseren. Ze laten zien dat ze dicht bij de mensen staan ook al kunnen de meeste die dit weekend geweest zijn nooit een Wiesmann kopen. Toch weten ze hiermee de Wiesmann modellen onder de aandacht te krijgen. En dat is precies de bedoeling.

VERGELIJKBARE ARTIKELS

2 COMMENTAAR

  1. Eigenlijk nog steeds de zelfde auto als de eerste Wiesmann, de achterlichten en koplampen zijn wel moderner nu

Laat een reactie achter