MINI Brandstore komt in Amsterdam

MINI Brandstore komt in Amsterdam

1 1798

Het Engelse premiummerk MINI opent als eerste automerk in Nederland een Brandstore. De MINI Brandstore komt in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam en biedt de bezoeker een pure MINI belevenis.

In de Brandstore is alles voor MINI te koop zoals lifestyle artikelen en accessoires. Ook kunnen auto’s geconfigureerd worden op een groot scherm.

Met een levendige Brandstore wil MINI aanwezig zijn in een bruisende, stedelijke omgeving. In Nederland is hartje Amsterdam daarvoor natuurlijk de plaats bij uitstek. De Nederlandse MINI Brandstore wordt meteen een pilot voor de rest van de wereld. Vandaar dat de plannen niet zijn te vergelijken met bestaande MINI Brandstores in Parijs of Berlijn. De MINI Brandstore in Amsterdam wordt een unieke, spraakmakende mogelijkheid om MINI te beleven.

Meer dan showroom

De verschillen tussen een MINI showroom en de MINI Brandstore zijn vooral te vinden in de ambiance en in de doelstelling. De showroom van de MINI dealer is meer gericht op de verkoop van auto’s in de Brandstore ligt het accent op de ‘beleving’ van het merk. Ook de locatie is bijzonder, de bezoeker kan tijdens het shoppen binnenwandelen bij MINI, dat geeft een ander gevoel dan een dealerbezoek met de auto. Daarbij is er ook meer te beleven voor een bredere groep belangstellenden dan alleen klanten en prospects. Neem de bijzondere inrichting, de verschillende MINI modellen en de accessoires. De mogelijkheid je eigen MINI te configureren op een megascherm. Of de MINI lifestyle collectie te bewonderen. Dat alles geeft de bezoeker een welkom gevoel in de MINI familie. Het is genieten van de look and feel. Voelen wat bij je past. En net als in een galerie is al het moois gewoon te koop.

Merkenscheiding

De MINI Brandstore in Amsterdam gaat bovendien de merkexclusiviteit van MINI in Nederland weerspiegelen. Tien jaar na de introductie van ‘the new MINI’ telt de MINI familie nu maar liefst vijf verschillende modellen. En de dealerorganisatie heeft gelijke tred met het succes van het merk gehouden. De 26 MINI dealers in Nederland wisten dit jaar al 33% meer te verkopen dan vorig jaar. Vandaar dat MINI, als onderdeel van BMW Group, de verkoop en merkbeleving gescheiden van het merk BMW wil presenteren. Beide merken blijven nauw met elkaar verbonden, maar verdienen elk hun eigen, exclusieve belevingswereld. Ook huidige MINI dealerbedrijven zullen zich de komende jaren meer gaan profileren als zelfstandige merkdealers.

 Naar verwachting opent de MINI Brandstore in Amsterdam medio december dit jaar haar deuren.

VERGELIJKBARE ARTIKELS

1 COMMENTAAR

  1. Lijkt wel een beetje op het Apple store concept. Erg goed voor de merk beleving en heel slim want natuurlijk zetten ze er ook enkele mini’s neer. Op die manier is de store echt een verlengstuk van de dealer.

Laat een reactie achter