Warme belangstelling voor de BMW i3

Warme belangstelling voor de BMW i3

3 3265

Wereldwijd hebben zich volgens BMW tot nu toe negentigduizend (90,000!) mensen gemeld voor een proefrit met de elektrische BMW i3. Op Facebook hebben 1,3 miljoen mensen al kenbaar gemaakt dat ze interesse hebben; van hen is zestien procent al BMW-klant.

Naar schattingen van ingewijden zal de fabrikant op jaarbasis zo’n vijftigduizend exemplaren willen/moeten verkopen. BMW i3-projectleider Erick Oberink zegt namens BMW Nederland dat enkele honderden mensen interesse hebben getoond in het revolutionair nieuwe model van BMW. In Nederland zijn er negen BMW dealers aangewezen als BMW i agenten:

Agenten BMW i per juli 2013
Naam Plaats
BMW Den Haag Den Haag
BMW Amsterdam Amsterdam
F. Breeman Rotterdam Zuid Rotterdam
Renova Breda Breda
Van Laarhoven bv Eindhoven
Keram Maastricht Maastricht
Ekris Utrecht Utrecht
Broekhuis Oost Enschede Enschede
Dusseldorp Zwolle Zwolle

Voorafgaand aan de wereldpremière gisteren heeft automobielmanagement  in Londen met dr. Herbert Diess, RVB-lid van BMW AG (Ontwikkeling) gesproken. Hij noemt de i3 “het belangrijkste project dat we in de afgelopen tien jaar hebben gedaan. We hebben geen steen op zijn plek gelaten. Deze auto heet het concern al veranderd en zal het in de toekomst verder blijven doen.” Diess noemt de modelontwikkeling behalve “financieel volledig verantwoord” ook “moeilijk kopieerbaar” qua rijervaring, zitcomfort en connectiviteit. “Als concurrenten met de BMW i3 gaan rijden, zullen ze beseffen dat ze het onderwerp elektrisch rijden op een andere manier moeten benaderen.” Op de vraag hoe veel voorsprong BMW precies heeft, antwoordde Diess te denken aan drie tot vijf jaar. Met name het al sinds ongeveer tien jaar toegepaste CFRP (met koolstof versterkt kunststof) is volgens hem van belang.

DSC01898

Het i3-project levert BMW veel nieuwe ervaringen op met samenvoegen van materialen, die volgens Diess ook in nieuwe modellen zijn weg zal vinden. Denk hierbi aan de nieuwe BMW M3/M4 en de volgende 7 Serie. Om de BMW i3 (en de sportwagen i8) levensvatbaar te maken, heeft BMW sinds 2007 vijfhonderd miljoen euro geïnvesteerd. Inclusief de productie, de joint venture in Wackersdorf voor het dakmateriaal en de productie in Leipzig zou sprake zijn van zeker achthonderd miljoen euro.

Bron: automobielmanagment

Foto’s bimmerpost.com

VERGELIJKBARE ARTIKELS

3 COMMENTAAR

  1. @dirks Sorry hoor maar dat is echt vette onzin!! De audi A2 waar de i3 op gebaseerd is kwa uiterlijk was pas echt voorsprong door techniek

  2. De enige die hier een voorsprong heeft is de consument , want die mag immers kiezen.
    Niet zo moeilijk lijkt me nu ,ik heb gekozen voor de nieuwe I3 van BMW gewoon omdat Audi nog lang niet zover is dat ze een moderne cfrp koets kunnen bouwen voor zo weinig geld…..BMW volt de tijdgeest gewoon heel goed aan met deze moderne innovatieve elektrischeauto die aan al mijn verwachtingen voldoet,ga maar lekker door BMW met dat mooie complex simplicity concept van jullie ,Wabi Sabi in een global car model……

Laat een reactie achter