BMW i: innovatieve marketing

BMW i: innovatieve marketing

0 1641

BMW i, het e-mobiliteitsprogramma van de BMW Group, is bezig met nieuwe benaderingen van marketing. BMW i gaat innovatieve online-activiteiten uitvoeren met drie nieuwe digitale kanalen in de online communicatie: foursquare, Mashable.com en iAd.

Apple iAd

iAd is het mobiele reclame netwerk van Apple.  Hiermee worden miljoenen iPad, iPod touch en iPhone-gebruikers rechtstreeks bereikt via hun favoriete apps. BMW i zal als partner voor de lancering van iAd op de iPad in Europa een campagne uitvoeren om iPad, iPhone en iPod touch-gebruikers te bereiken. De BMW i3 en de BMW i8 concept cars vormen de belangrijkste focus van de reclamecampagne. De iPhone, iPod touch en iPad functionaliteiten brengen de auto’s tot leven in 3D.

Foursquare

Naast de gevestigde sociale media zoals Facebook (meer dan 500.000 fans) en Twitter zal BMW i op Foursquare, een location-based social network voor het ontdekken van steden, een aanvulling vormen op de BMW i communicatie. Foursquare, gebruikt door 15 miljoen mensen over de hele wereld, stelt gebruikers in staat om interessante locaties te verkennen in ruim 30 steden. Het werkt als volgt: zodra Foursquare gebruikers inchecken op een specifieke locatie, krijgen ze online tips en achtergrondinformatie over het gebied dat ze bezoeken via hun mobiele apparaat. De merk-pagina van BMW-i biedt gebruikers tips over locaties met een bijzondere focus op duurzaamheid, elektro-mobiliteit, design en kunst.

Mashable.com

De aanwezigheid van BMW i op de pagina’s van het online nieuws platform Mashable.com rondt het samenwerkingsverband van de BMW i marketing activiteiten af.  Met i Mashables informeert BMW  ruim 20 miljoen bezoekers per maand met wekelijkse nieuwsupdates over mobiliteit en technologie in de categorie “Global Innovation Series“. Bezoekers van de site zijn vergelijkbaar met het profiel van de BMW i doelgroep met betrekking tot de inhoud en onderwerpen. Mashable.com biedt daarom een bijzonder relevant platform voor de positionering van BMW i onderwerpen.

Alle artikelen zijn ook te vinden op de BMW-i-merk website http://www.bmw-i.com/.

Bron: BMW Group

VERGELIJKBARE ARTIKELS

2 10627

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter