Ook andere dealers kunnen BMW i-agent worden

Ook andere dealers kunnen BMW i-agent worden

3 2602

Bij de introductie van de BMW i3 vorige maand, waren er negen i-agenten in Nederland geselecteerd. Nu mogen ook alle overige dealers BMW i-agent worden, mits ze de daarin willen investeren. 

BMW liet in een eerder stadium al weten het netwerk uit te breiden, indien de vraag dat zou toelaten. Binnen de organisatie denkt men volgend jaar een paar duizend elektrische BMW’s te verkopen. Exacte getallen worden niet genoemd. Producten en diensten van BMW i worden aangeboden via een multi-verkoopkanaal, bestaande uit erkende BMW i Agenten, een BMW i Klantenservice en een online platform. De verkoopkanalen zijn volledig met elkaar verbonden, zodat klanten in elk deel van het aankoopproces kunnen bepalen welk kanaal ze gebruiken.  Het onderhoud van de BMW i3 kan door het uitgebreide netwerk van BMW i Service Partners uitgevoerd worden.

i3 Broekhuis

De uitrol van het i-netwerk is gedaan door Erick Oberink. De verdere uitrol wordt gedaan door Marc Bras, die manager BMW i wordt bij de importeur. Oberink neemt als directeur sales channel development plaats in de directie.

Op dit moment zijn er de volgende BMW i-agenten in Nederland:

Plaats: BMW i Agent: Telefoonnummer:
Amsterdam BMW Amsterdam 020 – 460 46 90
Breda Renova 076 – 522 35 49
Den Haag BMW Den Haag 070 – 301 71 70
Eindhoven Van Laarhoven 040 – 290 11 00
Enschede Broekhuis Oost 053 – 431 09 61
Maastricht Keram Maastricht 043 – 361 85 55
Rotterdam F. Breeman 010 – 485 44 73
Utrecht Ekris 030 – 271 36 25
Zwolle Dusseldorp 038 – 427 73 57

Bron: automotive-online.nl

Foto’s: Dusseldorp Zwolle en Broekhuis-Oost Enschede

VERGELIJKBARE ARTIKELS

2 10215

1 7274

3 COMMENTAAR

  1. Op dit moment is de samenwerking tussen alle BMW i onderdelen nog ver te zoeken.Ik heb mijn auto gepre-ordered in Dusseldorf september 2012 en daarna getekend in Oegstgeest,waarna ik hem kon afnemen bij mijn Dealer.Tijdens dit proces heb ik ook nog contact gehad met BMW Munchen,het is mij opgevallen dat vaak de partijen van elkaar niet wisten, wie wat wanneer zou regelen ,en dat de ordering software nog niet op orde was,zo is mijn email wijziging niet doorgekomen waardoor de leverings bevestiging niet ontvangen werd en is de afspraak voor de wallbox schouwing ook verzand in een administratief waterland…er moet nog een hoop gestroomlijnd worden voordat de Facebook wereld aansluit op de werkelijke beleving in de showroom,De overgang van top down naar een meer horizontale organisatie met vrijheid en bevoegdheden voor de i Agenten geeft nog een hoop werk aan de winkel voor BMWi. De verkopen zijn onverwacht een groot succes dus het zal wel weer loslopen,die van mij rijdt a.s. dinsdag de showroom uit zzzzzoeff….

  2. Je hebt helemaal gelijk. De i afdeling in Rijswijk stelt niets voor en er is absoluut geen toegevoegde waarde.
    Dealers krijgen een fooi om de auto te leveren en de klant wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In België en Duitsland zijn opties reeds leverbaar, maar in Nederland nog lang niet.
    Klanten worden afgescheept zonder enige korting en de arrogantie druipt er vanaf.
    Missie geslaagd oberink en bras.

  3. Prachtige ontwikkeling die natuurlijk nog enige groei nodig heeft maar zeker veel potentieel
    Er komen steeds meer oplaadpunten in Nederland en een dekkende infrastructuur dus absoluut mooi dat ook BMW zo vroeg dit soort auto’s introduceert

Laat een reactie achter