BMW krijgt hulp met uitrol e-marketing platform

BMW krijgt hulp met uitrol e-marketing platform

0 1530

De BMW Group heeft Accenture ingehuurd om de wereldwijde uitrol van een nieuw e-marketing platform te managen. De implementatie is gestart in het tweede kwartaal van het jaar en zal naar verwachting eind 2014 zijn afgerond. Na de go-live zal het nieuwe platform gebruikt worden door dealers en partners van de autofabrikant in meer dan 100 landen.

BMW heeft besloten een nieuw web-based marketing platform te lanceren om haar digitale diensten voor klanten uit te breiden. Het systeem combineert state-of-the-art customer relationship management (CRM) technologieën met web analytics.

Accenture werd geselecteerd om BMW te ondersteunen na een concurrerend aanbestedingsproces. De wereldwijde consultingorganisatie zal alle aspecten van de uitrol managen, waaronder project management, het trainen van locale ‘key users’ en eindgebruikers, het coördineren van testprocedures en het leveren van post go-live ondersteuning.

Accenture---BMW-6838

Bovendien zal Accenture ook verantwoordelijk zijn voor het updaten van marketingmateriaal. Het adviesbureau zal ervoor zorgen dat BMW’s centraal-gecreëerde online marketing campagnes worden uitgezet in iedere lokale markt. Ook zal Accenture toezien op de contentlocalisatie in iedere markt, waaronder de inzet van social media kanalen, zoals Facebook, en de inzet van mobiele versies van de site.

De uitrol binnen de eerste en tweede groep landen is reeds gestart. Dit zijn al meer dan 35 landen. De uitrol in resterende landen zal, in lijn met een gefaseerde aanpak, geleidelijk worden voltooid door de consultants.

Bron: consultancy.nl

VERGELIJKBARE ARTIKELS

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter