BMW M GmbH wil toch een supersportauto

BMW M GmbH wil toch een supersportauto

1 2004

Adrian van Hooydonk heeft het onlangs nog ontkend. Hij vind de komende BMW i8 meer dan genoeg supersportauto met een verbruik dat bij het heden en de toekomst hoort. Maar BMW M GmbH wil toch een eigen auto bouwen. En dan ook gelijk een supersportauto.

Dit heeft een bron binnen M GmbH aan AutoCar verteld. “BMW heeft een fantastische geschiedenis van super-coupés en de komende M6 is daar een goed voorbeeld van. Maar we willen nu ook iets doen dat we een super sport car kunnen noemen. Albert Biermann, hoofd ontwikkeling van BMW M, gaf vorig jaar ook al een keer aan dat M klaar is voor een eigen auto. “We hebben de benodigde kwaliteiten in huis en we houden ervan om te doen”, zei hij toen. Biermann moest toen helaas wel toegeven dat het nog niet was gelukt om een succesvolle businesscase te maken. Dus of het doorgaat hangt grotendeels af van wat de grote heren boven in het hoofdkantoor beslissen.

 In 1977 kwam BMW Motorsport al met een supersportwagen. De BMW M1. Dit was gelijk het eerste produkt van de heren van BMW M. Met 277 pk kon hij de concurrentie wel bijhouden, maar door allerlei produktieproblemen zijn er  in totaal maar 456 exemplaren van gebouwd. Dit is inclusief alle Procar Raceversies. Misschien herhaalt de geschiedenis zich nog een keer.

Bron: AutoCar

VERGELIJKBARE ARTIKELS

3 14377

2 10213

1 COMMENTAAR

  1. Ik geloof er niet meer in. De M1 is gewoon een uitzonderlijk project geweest en daarna niet meer herhaald (ja met de e46 M3 GTR straat auto misschien)
    BMW weet dat het te duur is en ze hebben het niet nodig als image builder.

Laat een reactie achter