Unieke disruptive storytelling BMW i3 video
BMW Group Nederland heeft een unieke, disruptive storytelling video geproduceerd over toekomstige mobiliteit vanuit het perspectief van de elektrisch aangedreven BMW i3. De video maakt deel uit van een vernieuwende en artistieke manier waarop BMW i campagne voert en is exclusief op het internet te zien.
De techniek en de manier van filmen zijn nog niet eerder toegepast in Nederland. De video is opgenomen in Amsterdam en gaat op 10 april in première op de vernieuwde BMW i3 website en YouTube. Later verschijnt ook een internationale variant.
In de video van ongeveer een minuut is de boodschap vooral: anders denken over mobiliteit. De BMW i3 figureert daarin zonder dat de specificaties van de elektrisch aangedreven auto worden gemeld. Het is een combinatie van een ‘moodfilm’ en een artistieke productfilm. Bij disruptive storytelling wordt de kijker verrast door hem enigszins op het verkeerde been te zetten. BMW wil met deze video online communities bereiken en mikt vooral op trendsetters, early adopters en mensen die duurzaamheid, innovatie en gadgets belangrijk vinden. Dit revolutionaire concept sluit naadloos aan bij de innovatieve BMW i3.
Exclusief online
Internet is gekozen als exclusief podium voor de BMW i3 video. Alle socialmedia-kanalen en de vernieuwde BMW i3 website worden ingezet voor de verspreiding. De première van de BMW i3 video op YouTube is op 10 april. Tevens is hij vanaf die datum te zien op de vernieuwde BMW i3 website: www.bmw.nl/i3 die dan eveneens ‘live’ gaat.
De BMW i3 video is hier te zien:
Bron: BMW Nederland