BMW heeft hoge doelstellingen in de U.S.A.

BMW heeft hoge doelstellingen in de U.S.A.

0 1827

BMW wil dat het concern met maar liefst 25% gaat groeien in de Verenigde Staten, waar op termijn jaarlijks 300.000 auto’s de BMW-showrooms moeten verlaten.

Dat heeft de Amerikaanse baas, Ludwig Willisch, in gesprek met Automotive News Europe (ANE) op de Tokyo Motor Show gezegd. Wanneer dit doel zal worden bereikt wordt niet vermeld. Dit is en doelstelling die haalbaar moet zijn. Met de komst van de ActiveHybrid 3 en 5 serie en straks de i Serie moet dat in het milieubewuste Amerika mogelijk zijn.

“We willen het grootste premiummerk in de Verenigde Staten zijn, dit jaar maar ook in de toekomst,” zegt BMW-topman Ian Robertson. “We staan nu boven Mercedes-Benz en dat willen we zo houden.”

BMW heeft in de Verenigde Staten tot en met november 12% meer wagens verkocht dan vorig jaar, 221.073 om precies te zijn. Mercedes leverde in dezelfde periode eveneens 12% meer auto’s af, 219.491 in totaal. Dit jaar hoopt BMW 240.000 auto’s te kunen verkopen. Lexus is in de Verenigde Staten het bestverkopende premiummerk, maar blijft  ruim achter op BMW én Mercedes.

Bron: Automotive News Europe

VERGELIJKBARE ARTIKELS

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter