BMW i8 Concept Spyder op de Beijing Motor Show

BMW i8 Concept Spyder op de Beijing Motor Show

2 2423
BMW onthult de BMW i8 Concept  Spyder. Na de BMW i3 Concept en de BMW i8 Concept het derde  studiemodel van BMW i. De spectaculaire open tweezitter beleeft op 23  april op de Beijing Motor Show zijn wereldpremière.
De  onthulling van de Spyder betekent een volgende stap op weg naar  serieproductie van de BMW i8 – de sportauto die model staat voor  een ultieme combinatie van dynamiek en duurzaamheid. Toekomstige  mobiliteit staat bij BMW i dan ook voor duurzaamheid met emotionele aantrekkingskracht. De BMW i8 Concept Spyder is opnieuw een duidelijk voorbeeld van de  nieuwe benadering van het begrip ‘premium’ door BMW i –  sterker gedefinieerd door duurzaamheid. BMW Group is met het BMW i  submerk de enige fabrikant die duurzaamheid zo duidelijk combineert  met rijplezier.

De BMW i8 Concept Spyder is voorzien van eDrive  aandrijvingtechnologie; een uiterst dynamisch en tegelijk duurzaam  plug-in hybride concept. De 1,5-liter TwinPower Turbo  driecilindermotor levert een opvallend hoog vermogen van 164 kW (223  pk) en een koppel van 300 Nm. De in eigen huis ontwikkelde  elektromotor (96 kW) assisteert als maximale prestaties nodig zijn.  Het gecombineerde vermogen bedraagt dan 260 kW (354 pk).

De auto is gebouwd volgens de op gewichtsbesparing gerichte LifeDrive  bouwwijze, bestaande uit een aluminium basis en carbon opbouw. Mede  hierdoor levert de auto serieuze sportwagenprestaties, zoals een  acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5 seconden en een topsnelheid van  250 km/u (begrensd). Dit hoge prestatieniveau gaat samen met een zeer  laag gemiddeld verbruik van 3 l/100 km. Bovendien kan een afstand van  30 kilometer puur elektrisch afgelegd worden.

De BMW i8 Concept Spyder is daarnaast een podium voor een aantal  opvallende nieuwe constructies. Dat zijn bijvoorbeeld de deuren die  naar boven opendraaien. En in de bagageruimte zijn twee elektrische  kickboards ondergebracht, een soort kruising tussen een  skateboard en een step voor flexibele mobiliteit buiten de auto.  Voorbeelden van innovaties in het interieur zijn de interfaces met  smartphones, zoals ‘carfinder’ (om de auto op grote  parkeerterreinen te kunnen terugvinden), functies om de  dichtstbijzijnde laadstations te tonen, de accu’s op te laden op  vooraf ingestelde tijden en om de actuele laadtoestand van de accu te  bekijken. Het volledig opladen van de accu vergt 1 uur en 45 minuten.

Bron: BMW Group

VERGELIJKBARE ARTIKELS

2 COMMENTAAR

  1. Is maar wat je mooi vindt.. De auto ziet er als coupe toch een stukkie fraaier uit. Groter ook.Als cabrio lijkt ie echt te kort

Laat een reactie achter