BMW X3: nieuwe accenten voor nog betere prestaties

BMW X3: nieuwe accenten voor nog betere prestaties

0 1690

Innovatieve veranderingen aan het aanbod van motoren en uitrusting benadrukken het dynamische karakter de BMW  Sports Activity Vehicle. De BMW X3 xDrive28i is er nu met de uitzonderlijk goed presterende BMW TwinPower Turbo motor. Driving Experience control is standaard op alle BMW X3 modelvarianten.

Dynamische rijeigenschappen zijn nog steeds het handelsmerk van BMW’s Sports Activity Vehicles. In elk van hun segment worden zowel de BMW X3 en de BMW X5 gezien als de benchmark voor wendbaarheid en rijplezier. In het voorjaar van 2012 zal het sportieve karakter van de twee BMW X-modellen verder worden onderstreept door innovaties die zijn toegevoegd aan het aanbod van motoren en uitrustingen. Bovendien is de keuze van de optioneel verkrijgbare rijhulpsystemen gekenmerkt door BMW ConnectedDrive verder uitgebreid voor de BMW X3.

Vanaf het voorjaar van 2012 zullen alle BMW X3-modellen worden aangedreven door motoren met BMW TwinPower Turbo Technology. De nieuwste toevoeging is de 2-liter, viercilinder 180 kW/245 pk benzinemotor, waardoor de BMW X3 xDrive28i nog meer vermogen en efficiency krijgt. Twin Scroll turbo, High Precision Injection met directe inspuiting, Valvetronic variabele kleptiming en dubbele VANOS variabele nokkenas controle. Deze combinatie garandeert niet alleen een spontane reactie op het gaspedaal en een sportieve vermogensafgifte in een breder bereik, maar ook het brandstofverbruik is gunstig. In vergelijking met de voorgaande motor, Mobiliseert nieuwe krachtbron een 40 procent hoger maximum koppel, dat nu is verhoogd tot 350 Nm en beschikbaar is in een aanzienlijk breder toerentalbereik tussen 1.250 en 4.800 tpm. Dankzij de boost in trekkracht accelereert de nieuwe BMW X3 xDrive28i van 0 naar 100 km/h in slechts 6,7 seconden – 0,2 seconden sneller dan zijn voorganger. De voortgang geboekt in efficiëntie is nog belangrijker. Met een gemiddeld verbruik van 7,5 l/100 km in de EU-testcyclus en een CO2-uitstoot van 175 gram per kilometer, is de auto met ongeveer 17 procent zuiniger.

De nieuwe krachtbron wordt standaard geleverd in combinatie met de acht-traps automatische transmissie. De intelligente vierwielaandrijving xDrive van BMW met elektronisch gecontroleerde en variabel vermogen tussen de voor-en achterwielen zorgt voor een optimale overdracht van het koppel op de weg en het off-road terrein. Bovendien,  zullen in de toekomst alle BMW X3 modelvarianten standaard worden uitgerust met Driving Experience Control. Een druk op de knop op de middenconsole naast de versnellingspook of keuzehendel stelt de bestuurder in staat is om de voertuiginstellingen te variëren. Er is een keuze tussen de “Comfort”, “SPORT” en “SPORT +” modes, alsmede de ECO-PRO-modus. Driving Experience Control heeft invloed op de instelling van de stabiliteit controlefunctie DSC, het karakteristiek van het gaspedaal en Servotronic stuurbekrachtiging en bij een automaat ook het schakelkarakteristiek.

In de ECO-Pro-modus, wordt een bijzonder zuinige rijstijl ondersteund dankzij de overeenkomstige aanpassing van de rij-en efficiency-geoptimaliseerde werking van de verwarming en air-conditioning unit, de spiegelverwarming en de stoelverwarming. In het instrumentenpaneel wordt de bestuurder geïnformeerd over het extra bereik dat wordt verkregen.

In het voorjaar van 2012, worden de BMW ConnectedDrive rijhulpsystemen die beschikbaar zijn voor de BMW X3 uitgebreid. De Speed ​​Limit Info systeem, inclusief de Niet Inhalen scherm is nu beschikbaar als een nieuwe optie. Het systeem informeert de bestuurder door middel van overeenkomstige symbolen in het combi-instrument over geïdentificeerde snelheidslimieten en inhaalverbodsborden langs de weg of op de overhead portalen. Deze gegevens worden geïdentificeerd door de camera bij de binnenspiegel in combinatie met het navigatiesysteem en het tijdstip. Daarnaast is de BMW X3 is nu ook leverbaar met Lane Departure Warning met Collision Warning. Dit systeem controleert wegmarkeringen door middel van een camera en voorkomt onbedoelde afwijkingen. Als het voertuig de baan  verlaat  voordat de richtingaanwijzer is geactiveerd, begint het stuur  te trillen. Bovendien detecteert de camera andere voertuigen en slaat alarm door middel van visuele en akoestische signalen om botsingen te voorkomen.

Bron: BMW group

VERGELIJKBARE ARTIKELS

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter