BMW ActiveHybrid 7 moet down-sizen
Met de komst van de BMW 7 Serie LCI gaat er nogal wat veranderen. Vooral op motorisch gebied. Ook de BMW ActiveHybrid 7 moet eraan geloven.
Motoren worden zuiniger en krijgen iets meer vermogen. Maar voor de BMW ActiveHybrid 7 gaat het anders worden. Deze gaat echt down-sizen. Er gaan verhalen rond dat de V8 het veld moet ruimen voor een lijn zes. Bijna dezelfde techniek als de ActiveHybrid 5 en de ActiveHybrid 3. Wel iets meer vermogen. Dat betekent een gecombineerd vermogen van ongeveer 257 kW/350 pk uit een TwinPower Turbo zescilinder lijnmotor met hulp van een elektromotor. Het koppel ligt gecombineerd op 450 Nm. Dit in combinatie met de acht-traps automatische versnellingsbak van ZF waarbij in de behuizing de elektromotor zit.
De huidige BMW ActiveHybrid 7 heeft een gecombineerd vermogen van 465 pk. Een flink verschil dus. Het is dan ook logisch dat de nieuwe iets langzamer, maar ook een stuk zuiniger zal zijn. Dit heeft een gunstig effect op de CO2 uitstoot, waardoor de auto ook een stuk goedkoper wordt.
Bron: Bimmertoday.de