BMW meest waardevolle automotive bedrijfsnaam

BMW meest waardevolle automotive bedrijfsnaam

0 1853

BMW kan zich, volgens een onderzoek van Millward Brown, het meest waardevolle automerk. Daarmee haalt de Duitse autobouwer het Japanse Toyota in, dat terugvalt naar de tweede positie bij de automerken.

BMW is volgens de onderzoekers de op 22 na meest waardevolle bedrijfsnaam ter wereld. In de periode 2006 tot en met 2009 stond Toyota onder de autobouwers bovenaan de lijst. In 2010 verloor de fabrikant de koppositie aan BMW, maar dat duurde niet zo lang. Het jaar erop verschenen de Japanners weer op de hoogste positie. De marktwaarde van Toyota is dit jaar met 10% afgenomen. De naam BMW daarentegen werd 10% meer waard. De daling van Toyota komt deels op conto van de aardbeving en tsunami begin vorig jaar. Ook Honda, Nissan en Lexus leveren om diezelfde reden in. Mercedes-Benz, Volkswagen en Audi werden juist meer waard, onder andere door de goede afzetcijfers in China. Voor het eerst staat Hyundai in de Top 10. En dat terwijl dat merk uit Nederland gaat verdwijnen. De overall-lijst wordt aangevoerd door Apple (waarde $ 182,9 miljard), gevolgd door IBM ($ 116,0 miljard) en Google ($ 107,9 miljard).

Bron: Autovisie

VERGELIJKBARE ARTIKELS

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter