BMW laat design van Olympisch Paviljoen zien

BMW laat design van Olympisch Paviljoen zien

0 4499

Dit jaar vinden in Londen de Olympische Spelen plaats. En zoals bekend is BMW een van de hoofdsponsoren.

Dan is er maar één manier om je gasten goed te kunnen ontvangen op zo’n groot evenement. Met een schitterend paviljoen. BMW heeft voor het ontwerp een wedstrijd uitgeschreven. En nu is het winnend ontwerp bekend gemaakt. In de strijd om de opdracht van BMW te krijgen hebben zes architecten bureau’s een ontwerp ingediend. Uiteindelijk is de Britse firma Serie de winnaar geworden.

Het BMW paviljoen krijgt een vloeroppervlakte van 800 m2 en zal “zweven” boven de Waterworks River. Dit ligt tussen het  Olympisch Stadion en the Aquatics Centre. Het ontwerp maakt gebruik van het water uit de rivier voor een duurzame bron voor koeling van het gebouw. Hierna wordt het water weer gefilterd in de rivier geloosd met een opvallend watergordijn. Het gebouw bestaat uit twee verdiepingen en zal volledig zijn opgetrokken uit gerecycelde materialen. De bovenste verdieping zal bestaan uit een aantal losse paviljons waar de nieuwste BMW worden tentoongesteld. Op de onderste verdieping zullen de gasten interactie tentoostellingen kunnen bewonderen.

BMW UK verwacht zo’n 8.000 bezoekers per dag tijdens de Olympische Spelen in het BMW paviljoen.

VERGELIJKBARE ARTIKELS

GEEN COMMENTAREN

Laat een reactie achter