Voor de BMW X6 heeft BMW M Performance zich niet ingehouden. Het exterieur is sportiever gemaakt door het toepassen van een splitter, diffusor en spoiler, allemaal van carbon. Eveneens zijn er hoogglanszwarte ventilatieroosters achter de voorwielen te vinden. Kleinere, maar niet zeker mindere, details zijn carbon spiegelkappen en de kenmerkende zwarte nieren. Klanten kunnen ook nog kiezen voor roestvrijstalen sportuitlaatdempers met chromen sierstukken. Om het gehele plaatje af te maken zijn er 21 inch velgen waarmee 1,5 kilogram van het totaalgewicht wordt afgesnoept. Ze zorgen dus niet alleen voor een sportievere uitstraling, ze dragen er ook daadwerkelijk aan bij.
Carbon
Al dat was enkel aan de buitenkant en het interieur doet gezellig mee. Wanneer je alle opties hebt aangevinkt is de binnenkant van de BMW bijna getransformeerd. Het interieur is veel sportiever door het gebruik van carbon op onder meer de deurpanelen, middenconsole en het dashboard. Echter is het ook subtieler verwerkt zoals op de versnellingspook en het stuur. Deze is vervangen door een alcantara exemplaar voor een fijnere grip. Bovenop is een rode markering geplaatst als verwijzing naar de motorsport. Daarnaast zijn er sportpedalen te vinden en loopt er een blauwe belijning over de gehele breedte.
Motorisch
Vanzelfsprekend houdt een BMW M Performance pakket ook in dat de motor onder handen is genomen. M Performance biedt twee verschillende pakketten. De eerste is voor de xDrive30d die standaard 258 pk en 562 Nm tot zijn beschikking heeft. Nu geniet hij echter van 19 pk en 23 Nm meer. De sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is hierdoor twee tiende sneller geklaard. M Performance heeft deze vermogensboost vergaard via een nieuwe ecu en additionele aanpassingen waaronder een betere intercooler. Om de X6 op tijd te stoppen zijn 18 inch remmen aan de voorzijde inbegrepen.
De tweede motorische aanpassing is voor de xDrive35i. Het vermogen van 306 pk en 400 Nm is verleden tijd, want de X6 heeft nu 326 pk en 450 Nm in het vooronder. Hiermee is hij maar liefst een halve seconde sneller in de sprint. Samen met een geherprogrammeerde setup voor het gaspedaal en een luider gebrul door de nieuwe uitlaat verandert de beleving in de BMW X6. Is de stopkracht van de 18 inch remmen dan nog niet naar wens? De Duitsers bieden ook een rempakket aan met schijven die een maat groter meten. Het bevat eveneens blauwe remklauwen met daarop het M-logo.
Rondetijden
Met al deze modificaties is de BMW aanzienlijk geschikter voor een rondje over het circuit. Ben je echter zeer gedreven en wil je het onderste uit de kan halen, analyseer dan achteraf je rondes met de Drive Analyser. Het meet data onder het rijden zoals de snelheid, druk op het gas- en rempedaal en de g-krachten. Deze kunnen via een app op een smartphone of tablet worden weergeven.
Bron: BMW Group
BMW M Performance pakket voor de BMW X6 http://t.co/jEo3ZyZMxt