Eerste, officiële BMW Driving Experience Center in Nederland

Eerste, officiële BMW Driving Experience Center in Nederland

1 1550

Nederland heeft eerste, officiële BMW Driving Experience Center buiten Duitsland. Op Zandvoort ligt al sinds 1957 de anti-slip school van oud coureur Rob Slotemaker. Dit is al een tijdje een onderdeel van BMW. Nu dus officiëel. 

Kritisch certificatieteam

In 2013 besloot de Raad van Bestuur van BMW AG om de BMW en MINI Driving Academy ook buiten Duitsland op te zetten. Inmiddels is het plan uitgewerkt, zijn de belangrijkste voorbereidingen gedaan en wordt de BMW en MINI Driving Experience in een aantal landen aangeboden. Onlangs beoordeelde het kritische certificatieteam van de BMW en MINI Driving Experience als eerste haar Nederlandse partner. De Nederlandse BMW Driving Experienceslaagde met vlag en wimpel en overtuigde het certificatieteam zowel met het onderdeel actief rijden als met de presentatie en de beleving die de klanten worden geboden. “Ik ben onder de indruk van de manier waarop het concept en de richtlijnen van de BMW Driving Experience in Nederland zijn uitgevoerd’, benadrukt Robert Eichlinger, hoofd van de BMW en MINI Driving Experience. In het kader van de internationalisatie van de officiële BMW rijtrainingscentra maken de Verenigde Staten, China en Italië zich op voor certificering.

P90206750_highRes_bmw-driving-experien

Cruciaal voor de BMW en MINI Driving Experience is dat overal dezelfde normen gelden. Alles wat te maken heeft met de ervaring die de klant ondergaat, wordt geëvalueerd – onder meer het gedrag, de opstelling en de deskundigheid van de instructeurs, de interactie met de deelnemers, de inhoud van de opleiding, het algemene verloop van het evenement en de gebouwen en terreinen waar de trainingen worden gegeven.

BMW Nederland ziet met deze certificering nieuwe mogelijkheden. “De BMW Driving Experience is een emotierijk product”, licht Marketingdirecteur Peter Haug toe. “Het is een zeer waardevol instrument voor het werven van nieuwe klanten en voor het behoud van de loyaliteit van bestaande klanten.”

Bron: BMW Group

VERGELIJKBARE ARTIKELS

1 COMMENTAAR

Laat een reactie achter