ALPINA D3 profiteert van facelift

ALPINA D3 profiteert van facelift

2 1842

Als BMW met een LCI komt van een model duurt het niet lang of ALPINA gaat hierin mee. Ze zullen wel moeten natuurlijk omdat de basis van een ALPINA altijd weer een BMW is. Zie hier de verjongde ALPINA D3 Bi-Turbo. 

Onder de kap zijn geen verschillen ten opzichte van de D3 van 2015. Een 3.0 zes-in-lijn biturbodiesel zorgt nog steeds voor de nodige voortstuwing. In het geval van deze D3 gaat het over 350 pk en, niet onbelangrijk,  maar liefst 700 Nm koppel. Cijfers waarmee de luxe middenklasser in 4,5 seconden richting honderd vliegt met de xDrive-vierwielaandrijving. Ter vergelijking; dat is maar twee honderdsten trager dan de BMW M3.

alpina-d3-2015_01

Liever alleen achterwielaandrijving? Dan moet je genoegen nemen met een sprint van 4,6 seconden. Op de Duitse Autobahn kan je dan weer maximaal 276 km/u met de Sedan en 274 km/u met de Touring.

Optisch volgt deze ALPINA D3 de lijnen van de 3 Serie facelift. Denk dan aan nieuwe voor – en achterlichten en een iets andere grille. ALPINA zet daar dan als aanvulling hun karakteristieke voorspoiler op, de bekende 20 spaakvelgen en een achterbumper die vier stevige einddempers herbergt.

Binnenin krijg je van ALPINA dan weer opgewaardeerde materialen en standaard cruise- & park distance control.

Bron: ALPINA

VERGELIJKBARE ARTIKELS

video

2 1188

2 COMMENTAAR

Laat een reactie achter